Ventoniemen kyydillä Talma Skin rinteille ja palveluihin

Kun Talma Skin ryhmäasiakkaat varaavat Ventoniemen luotettavan bussikyydin osaksi tilaustaan, virkistävä ulkoilupäivä sujuu leppoisasti alusta loppuun.

Monipuoliset palvelut ja kuljetus paikan päälle

Sipoossa sijaitseva laskettelukeskus Talma Ski on valittu kertaalleen vuoden hiihtokeskukseksi ja kaksi kertaa vuoden lähikeskukseksi, eikä suotta. Talma Ski tarjoaa asiakkailleen vaikka mitä: rinnealueen kahdeksan laskettelurinnettä hisseineen, koko perheen lumipuuhamaan, hiihtokouluja, ravintolapalvelut ja jopa kokous- ja saunatilat. Kesäkaudella toimivassa Talma Active Park -seikkailupuistossa taas pääsee kiipeilemään, pelaamaan paintballia ja frisbee- tai minigolfia. Tekemistä riittää siis kaikenikäisille jokaisena vuodenaikana.

Vieläkin toimivamman kokonaisuudesta tekee yhteistyö Ventoniemen kanssa. Sen ansiosta esimerkiksi koululaisryhmille ja yritysporukoille järjestyy kuljetus perille asti nauttimaan aktiivisesta päivästä.

”Ventoniemi on hoitanut kuljetukset meille vuodesta 2011 lähtien. Sitä ennen meillä oli oma bussiyhtiö, mutta päätimme myydä sen pois. Ventoniemen kanssa palvelu on saatu pidettyä samalla hyvällä tasolla kuin ennenkin. Asiakkaamme saavat kuljetukset siisteillä, toimivilla busseilla, jotka pysyvät aikataulussa. Henkilökunta on osaavaa ja palvelevaa sekä kyyti turvallista. Ja se mikä sovitaan, se pitää”, kertoo Talma Skin toimitusjohtaja Esa Pihlajaniemi.

Tiivis mutta vaivaton yhteistyö

Yhteistyökumppanuus Talma Skin ja Ventoniemen välillä on ollut helppoa, sillä yritykset ymmärtävät hyvin toistensa liiketoimintaa.

”Olemme molemmat perheyrityksiä, joten puhumme samaa kieltä ja liikumme samalla maaperällä. Kommunikointi on sujunut aina hyvin. Koska tunnemme bussialaa ennestään, osaamme jo myynnissä valmistella asiakkaita niin, että kuljetukset toimivat mahdollisimman jouhevasti sekä asiakkaiden että Ventoniemen kannalta”, Pihlajaniemi sanoo.

Kun Talma Ski ottaa vastaan asiakkaaltaan tilauksen, johon halutaan myös kuljetus, heiltä välitetään tilaus Ventoniemelle. Siitä eteenpäin Ventoniemi hoitaa kaiken tarvittavan kuljetusten osalta.

”Ventoniemi käyttää kanssamme samaa Google-kalenteria ja heillä on koko ajan nähtävissä, mitä meillä tapahtuu. Kalenteria seuraamalla he pystyvät koko ajan ennakoimaan autotilauksia, ja kunkin viikon tarkemmat aikataulut käymme vielä yhdessä läpi edeltävän viikon perjantaina”, Pihlajaniemi selittää.

Tärkeintä ovat helppous ja hyvä palvelu asiakkaalle

Saumattomasta yhteistyöstä hyötyvät kaikki osapuolet, ja ennen kaikkea asiakkaat.

”Ventoniemen kanssa toimiessamme meidän ei tarvitse keskittyä linja-autoasioihin, vaan voimme käyttää kaiken energiamme oman palvelumme pyörittämiseen. Yhteistyö parantaa kilpailukykyämme, sillä näin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme samasta numerosta kaikki tarvittavat palvelut. Tilaajan ei huolehtia aikatauluttamisesta eikä miettiä monen tahon kanssa asioimista, vaan kaikki onnistuu niin helposti kuin mahdollista.”

Yhteistyövuosien aikana Pihlajaniemi on ehtinyt saada hyvän kuvan myös Ventoniemen palvelun laadusta.

”Heidän palvelunsa on erittäin hyvää, laadukasta ja ammattitaitoista. Meille ei ole kertaakaan tullut valituksia asiakkailta. Kun asiakas on hiljaa, se tarkoittaa, että hän on tyytyväinen – autot ovat aikataulussa ja kaikki mahtuvat kyytiin.”